Vecka 30! Underbart!

I dag är vi i Vecka 30+0! Stort! Det firade vi med härligt sällskap när Lizen och Kent kom och fika med oss!

 Chokladbollstårta - En av varianterna :)

 Här är det receptet som jag använder mig ut av. Kan serveras med vispad osockrad grädde, fruktsallad, pärlsocker på som vi gjorde i dag eller gör en riktig tårta - För söt för mig men barnen åt som tokar av den. Jag sjorde en smörkräm och la ovanpå den efter att den stod i frysen någon timme. Täkte med rosa marzipantäcke och på med en ros och lite florsocker. Har och serverat i vackra dessertskålar med vispad lime/citronglass o en klick osockrad grädde. Uppskattad efterrätt av både vuxna och barn!

Jag tycker inte om att kladda när jag bakar så jag gör min chokladboll´s smet så här:   Bli super bra!

N uska jag börja med middagen. Jag ska göra thikyckling med ris och kanske baka nått bröd. Vi får se vad tiden räcker till och vad min kropp orkar med!
Det har varit en riktigt skakig helg så jag tar det lugnt och känner mig för. Barnen är feberfria så det känns som en gåva från änglarna! Så skönt!

Kommer ett middagsinlägg senare.

Njut av vårdagen nu! Jag ska grejja lite med kycklingen och sen sätta mig på altan med den filt o mysa i solen en stund!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0