Vår cyberfamilj

Felicia lyssnar på musik via sin iPhone på sitt rum så jag hör det in till tvrummet där jag har soffhäng med Daniel. Vi tittar på Miami Inc. Jag bloggar och Daniel spelar nått onlinespel på våra IPhones. Maja sitter vid datan och spelar spel på Nickelodeon.

Ellen har vi precis lagt. Hoppas hon somnar en stund. Hon är inte sig själv i dag med förkylning och de märks att hon inte orkar med sig själv riktigt.

Vi är alla trötta i dag.
Vi ska hitta på nått efter lunch. Blåser jätte mycket ute annars hade vi kunnat gå och grillat men nu blir det nog inte så hög mysfaktor av det.

Just nu är det tårar och olycka här!!
Över plattänger. Dom får användas i hallen och vi har en stor Höganäs kruka som dom förvaras i ovanpå en garderob i hallen.
En i familjen tar in på sitt rum, glömmer alltid den i kontakten, i bland på och i bland av. Otaliga diskussioner har varit i flera år om detta. Den har hittats påslagen bland kläder, garn, i sängen och på flera ställen. Där av hall-regeln. Varje gång säger jag efter att jag förklarar varför att händer det igen så får personen inte använda dom igen. Igår hände det igen. Men denna gång brände sig Ellen på fingrarna och hon blev rädd och slängde den i personens säng. Då blev det stopp!!! Nu får hon inte använda dom!!! Så nu är diskussionen att hon LOVAR men vad är skillnaden mot det förra löftet? Hon lovade fr själ och hjärta då med! Är man så här surrig med allt så måste man nån gång stå för konsikvensen av det med. Jag skulle ha stått för mitt ord tidigare men det är svårt då jag vet att hon ärligt lovar att stå i hallen men sen händer nåt på vägen - Jag vet inte. Men nu blev någon skadad så nu räcker det.

Hon ska nu ha hemundervisning eftersom hon inte kan gå till skolan utan att platta håret. Så ja vi får se hur hennes lockar förändrar vårt liv!
Finns rakapparat med. Kanske inte lägga att nämna det just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0