Förkylning och nässpray

Vaknade klockan 6, igen varade ögon och otroligt täppt i näsan. Lungorna är tungandade och jobbiga. Trycket är som ett band runt och halsen kliar.

Letade mig in på toaletten. Sköljde en handduk i hett vatten och la den över mina ögon. Lät de stelnade varet lösas upp. Alvedon, nässpray, snytning och åter nässpray och snytning.

Nu vill jag bli FRISK!!! Jädra huvudvärk.. Orka!!!

Ellen, den ljuvliga lilla karamellen <3 Hon vaknade redan vid klockan 3! Daniel bytte på henne och gjorde välling. Sen låg hon mellan oss och snurrade runt och det tog tid innan hon somnade.

Det gick som på räls för Daniel med allt i morse och allt bara flöt på med barnen och dom var lämnade på dagis kl 5:45. Sen var han på jobbet i tid. Skönt!

Enfrågeställning från Facebook igår kväll.
Frågan lyder: Får man vara hur burdus och otrevlig som helst mot människor när man har ett funktionsnedsättning/handikapp?!
"kan verka som om det utnyttjas av personen i fråga ibland"
- Ja, det är ett lätt svar! Nej, det får man inte!! Sen blir det ett stilte.. För att sätta gränser i en sån situation känns dock för mig svårt.
Hur känner ni?

Nu börjat jag bli trött <3
Skönt!!

Hur ser eran dag ut? I dag blir det nog en ljuvlig dag <3

Jag lyssnar på en ny ljudbok. Ganska bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0