Äkta chokladbollar

Jag kombinerade ihop egna äkta chokladbollar nyss..

Ja,ja är man gravid så är man!

Så här gjorde jag:
100 gram rumstemprurerat smör
4 dl havregryn som jag mixade till "mjöl"
1,5 dl strösocker
3 msk kakao
4 msk vaniljsocker
1/2 dl starkt kaffe som jag mixade tillsammans med 80% mörk choklad. (jag tog 5 rutor choklad) Kaffet var ljummet så det blev som en sås.

Blandade allt och nu står det i kylskåpet på kylning. Får se om jag till nästa gång måste ändra i måtten.

Återkommer om det.
Här är iallafall ett foto på smeten. Min tanke när jag ska rulla dom är att dom ska vara små, chokladmättande och ljuvliga! Smeten är underbar!!!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Män va gott!! Å jag som ska jobba både idag å imorron! Jag vill ju smaka!!

2012-03-01 @ 09:01:55
URL: http://handgjortavsandra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0