Jag har nu gett bort mina barn!

För 6 år sen hade jag nu (klockan 04:00) legat i värkar i 16 timmar. Bara 74 timmar kvar innan Maja föddes!!! Det tog fr måndag lunch till torsdagsmorgon att föda henne. 89 timmar och 50 minuters aktivt värkarbete att få fram en ett kilos bebis!!!

<3

Jag var bra spak och totalt utan kaxighet under ambulansfärden ner till Gävle denna gång!

När jag fick krysta sen så gick det bra!

Otroligt vad ont det gjorde att INTE krysta!

Vi var på sjukhuset mindre än 10 minuter innan hon föddes lilla T <3

Så det känns som att jag slutar med flaggan i topp!!

Här har jag legat i nästan 2,5 timmar ensam vaken och bara tittat på henne <3
Så söt <3 Min lilla söta blomma.

Tänker på dom alla tre, just det! FYRA är det!!! På förlossningarna, personligheterna, vilken tur jag har så fått bli mamma till just dom här barnen <3

Funderar på hur jag kan bli en bättre mamma, person, livspartner och allt sånt. Funderar på min egen familj. Finns liksom inga kvar nästan.

Jag funderar på samhörigheten som vi alla kämpar för att få och ha.

Mitt namn - efternamn - Jätte viktigt för mig. Likaså för Daniel! Vi har kört vartannat barn, Felicia och Ellen heter Gustafsson. Maja och Tilde Bohman.

Jag har under hela denna graviditeten känt att vi separerar syskonskaran. Jag vill att alla ska heta lika. För mig är det viktigt.

Detta är vår heta potatis som kan få oss båda att se rött! Det här kan få vår vuxna mognad att försvinna.

Men...

Vem är jag att vara självisk och stå i vägen för den samhörigheten jag vill kämpa för och talar om?!?

Så igår med (för mig stor sorg) ett slag för samhörigheten för syskonen så gav jag bort mina barns namn...

Det tog inte fem minuter så var han i telefonförbindelse med skattemyndigheten. Nu är rullarna igång och det är så SVÅRT att vända andra kinden till och stå ensam kvar nu.

Jag gråter bara jag tänker på det! Men jag vet att jag gör rätt!

Så nu - Vad gör jag!?
Jo, jag gör det jag gör bäst!!!

Jag firar - Jag firar deras samhörighet!!

Så jag och Felicia funderar på olika förslag på något smycke som alla fyra får som en kärlek och namngåva mellan mor och barn så vi har en symbol mellan oss ändå. Vi har lite olika förslag. Sen ska jag leta ett smycke till mig med alla mina barns namn på.
Vi spånar vidare..
förslag?

Så vi ska göra en namnfest!

Gråten, den löser jag själv! Inte så svårt att gråta nu heller!
Haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0