Oscarsgalan

Det är Oscarsgalan i natt och jag har öronvärk och ett nytt öga som varar och gör ont. Nästäppa och huvudvärk! Värkar i magen och rent ut sagt bara himla ont! Jag kommer inte att orka titta mer än en stund. Men jag får charmas av Ellens tidigare upptåg i kväll. Ni ska få ta del av hennes minspel då hennes storasyster går för bi henne.

     
   


http://www.kanalnio.se/program/oscarsgalan-2012 står följande:

Kanal 9 bjuder in till den 84e årliga Oscarsgalan där 2011 års bästa prestationer inom film ska belönas. Värd för årets gala är ingen mindre än Billy Crystal som gör det för nionde gången i ordningen.

Det har hänt mycket sedan 270 personer samlades på en middagsbankett i Hollywood Roosevelt Hotel den 16 maj 1929 för att dela ut de första Oscarsstatyetterna. Gästerna fick betala 5 dollar för biljetterna och vinnarna var redan kända i förväg.
I dag direktsänds The Academy Awards i över 200 länder och ses av hundratals miljoner tittare från hela världen.
Den 84:e upplagan av Oscarsgalan direktsänds från Kodak Theatre i Hollywood. Priser delas ut till personer i filmbranschen för deras enastående prestationer under det gångna året. I år leds racet av Martin Scorseses Hugo Cabret med 11 nomineringar, tätt följd av franska stumfilmen (ja du hörde rätt) The Artist med 10 nomineringar.

På söndag 26 februari 22:00 börjar sändningarna i Kanal 9. Filip och Fredrik kommenterar
OBS! Kanal 9 har inga rättigheter att visa hela eller delar av Oscarsgalan på Kanal 9 Play.

Jag undrar så klart vilka klänningar som kommer att sväva längs röda mattan och vilka diamanter som kommer att glimma mest

 

(bild fr http://glamreporter.blogspot.com/2012_02_01_archive.html )

Det är för mig en anledning att titta på denna glammiga fantastiska tillställning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0