Söv sött

Nu ska jag somna in.. Helt plötsligt så kom många olika känslor över mig i kväll! Antagligen för trött, för ont och för mycket oro som kryper upp till ytan.

Bland annat detta med att gävleborgs förlossningsavdelning har beslutat att ta bort lustgasen.
- Fr Aftolnbladet i dag:

Henrik Hagberg, överläkare och professor i obstetrik och perinatologi på Sahlgrenska sjukhuset östra:
– Det finns inget fullgott alternativ till lustgas. Epidural är ett fullgott alternativ under öppningsskedet men under krystning och utdrivningsskede är många kvinnor väldigt beroende av lustgasen. Även om de har ryggbedövning smärtstillar inte det de nedre delarna. Då får man hitta på något annat, kanske gå tillbaka till bäckenbottenbedövning. Men där ser man ett samband med bristningar i bäckenbotten, vilket medför risk för gasläckage.
– Avslappningsövningar, akupunktur och muskelstimulering är bra komplement, men det räcker inte. Det märks varje dag i mitt arbete hur beroende kvinnorna är av lustgas. Det kommer att bli mycket protester om det tas bort.
– Morfin och petidin kan användas men det påverkar fostrets reaktivitet. Det blir svårare att övervaka fostret, säger Henrik Hagberg.

Nu är det inte så fort gjort att jag inte ska kunna få det när jag ska föda. Mina tidigare förlossningar har inte innefattat den men nu helt plötsligt känns det jätte viktigt!

Just nu känns det som om jag VÄGRAR föda!!! Nu är jag skit rädd igen!

Jag vet att rädslan är pgu av att läkaren igår menade på att nu kan det ske när som helst..

Det är FÖR skrämmande!
För nära!
För oförberedd att ta det nu!

Måste tänka på annat!!
Har galet ont just nu!! Jag behöver sömnen i natt! Vi har ett 16 års kalas i morgon som vi är bjuden på. Johan, barnens kusin har fyllt.
Behöver min vila!

Maja sover i Felicias säng! Hon längtar efter henne. Mitt sötsnöre!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0