Frukost



Känns som våren är på ingång!
Härligt!
Min data är inte som den ska fast Daniel har *lagat* den! Den hänger sig och då är det bara att starta om :(
Han får ta och titta på den i helgen.

Själv har jag fortfarande feber - 38,6 i morse. Ont i halsen o grym förkylning - Ja det är ett jäkla tjat men det tar ju upp all min tid nu! Otroligt tråkigt att vara sjuk! Solen skiner ute och jag skulle mest av allt vilja vårstäda, putsa fönsterna, inhandla nya blommor och njuta av det när det är klart!!

Det är för mig LIVSKVALITE!

(Livskvalitet är den upplevda känslan av att leva ett gott liv. Det är en subjektiv upplevelse som skiljer sig från yttre mätbara betingelser. Till exempel är dålig hälsa per definition inte lika med dålig livskvalitet, men kan förstås starkt bidra till att minska den. Begreppet är viktigt inom medicinsk etik och hälsoekonomi. I ett större perspektiv anses ofta att livskvalitet uppstår genom till exempel omsorg om svaga grupper i samhället, miljöskydd, tillgång till meningsfulla fritidsaktiviteter, förbättring av boendeförhållanden, arbetsvillkor och hälsovård. Men det som verkligen innebär livskvalitet är att ha en god inställning till allt man gör i livet.[1] fr Wikipedia)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0