Välkommen till min hemmelskt fantastiska blogg!

Spännande! Nu sitter jag här med lite lätt pirr i magen och njuter av lite lakris och choklad



Jag har funderat länge på det här med en blogg om matlagning, bakning, njutning, familjen och livet. Jag är en riktig facebooknörd! Kanske kan jag samla mitt exploaterande här i stället. Jag vet inte. Jag tror att denna blogg ska få chansen att själv få växa och mogna i sin egen riktning.

Jag älskar söndagar. Söndagar tycker jag om är njutning. Söndagsstädning med lite små fix inför veckan som kommer. Barnen har skola, mannen i familjen har arbete och jag är dock hemma från mitt arbete nu då vi går igenom en risk graviditet. Vi gick i dag in i v 28+0 och det firade jag med att göra en god kycklinglunch.



Recept

 

Som en härlig avslutning på dagen så kom Ing-Marie, Johanna och sötaste lilla Ronja och fikade med oss. Gjorde chokladbollar och en rulltårta. 
Vår Maja har så roligt tillsammans med Ronja! Dom två har hittat varandra i hjärta och själ. Vi har fått skratta otroligt mycket i eftermiddag! Skönt! Då släpper även mina onda värkar ganska mycket. Det är balsam för både kropp, själ och hjärta att få vara med dom man tycker om och att få skratta! 
Jag tycker att vi ska vara mera rädd om skrattet och glädjen! 



Nu sover dom flesta i min familj. 
Själv ska jag nog ta en skiva rulltårta och en kopp te som jag tycker är livets dryck och slå på tv en stund innan jag ska lägga mig.
Jag ska ta fram kläder till dom mindre barnen också. Jag gör det jag kan för att underlätta för Daniel som dock nu får sköta allt. Han lämnar och hämtar på dagis (ja, jag säger dagis än). Han lyfter och gör det mesta. 
Vi har tre tjejer och väntar en fjärde tjej. 
Felicia 15 år, Maja 5 år och Ellen 1 år.
I magen väntar lilla Grynet. Hon har inget namn än. 
Så sitter du på vackra förslag - Lägg in en kommentar!  

Det jag dock sysselsätter mig med är att laga mat, baka, fika, träffa vänner så mycket som möjligt eftersom att det lättar smärtan och vilar mycket. 

Kram  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0