Banta, gå ner i vikt, dieter - Vad funkar och vad funkar inte?

Stockholm, Sverige (Svenska Dagbladet) -Att gå ner i vikt känns ofta som en oöverstiglig utmaning. Vi har utvärderat ett antal modedieter under årens lopp. Allt för ofta är resultaten av dessa väldigt dåliga.

Anledningen till att majoriteten av dieter misslyckas är, enligt oss, att de ställer orealistiska krav på hur du ska leva ditt liv. Vissa rekommenderar intag av enorma mängder protein, andra rekommenderar kolhydrater. I vilket fall kommer du att behöva förändra dina matvanor och tiderna då du äter. I denna specialrapport gör vi en djupdykning ner i en ny och lovande viktminskningstrend som vi tror kan vara en vinnare, som samtidigt håller nere kostnaderna.
Du kan ha hört talas om den enormt populära African Mango på nyheterna. Det är ett naturligt kosttillskott för viktnedgång. Det är helt naturligt och utan biverkningar. Kombinera det med en kraftfull tarmrensare så skapar du en fettförbränningsmaskin. Om du är skeptisk är du inte ensam om detta. När vi först fick höra talas om detta gav vår bluffradar utslag direkt.

Hur som helst, när vi började undersöka otaliga framgångsberättelser från människor runt om i hela världen bestämde vi oss för att denna viktminskningstrend var värd att undersökas närmare. Vi tyckte även att det var särskilt intressant att dessa människor inte hade ändrat sina vanor särskilt mycket.

Elsa Andersen hade tydligen gått ner 21 kg på 3 månader när hon använde sig av African Mango (African Mango) och MetaBurn (Colon Cleanse).

I hennes utläggning på hennes blogg skriver hon,
"Jag förstår inte hur det kunde vara så enkelt. Jag ändrade inte min diet eller min dagliga rutin, men fettet bara rann av. Jag älskar den här produkten, äntligen en diet som fungerar!"
För Svenska Dagbladet test var det oundvikligt att jag skulle bli försökskaninen som testade denna diet eftersom jag snart skulle gifta mig och ville gå ner 5 kg inför bröllopet. För att kunna prova dieten med African Mango och Colon Cleanse beställde jag de två produkterna. Först fick jag ett GRATISPROV av African Mango. Det fanns många som erbjöd African Mango, jag valde African Mango eftersom de är en av de mest ryktbara och pålitliga leverantörerna på marknaden.

Gratisprovet från African Mango blev levererat ett par dagar efter beställningen och frakten kostade förvånansvärt lite. African Mango är en av de mest koncentrerade och rena produkterna på marknaden. Det var vår delade mening att detta skulle ge mer pålitliga resultat på testet.

Detta är vad African Mango påstod på sin hemsida:
  • 4 gånger större viktminskning än vid diet och motion
  • Ger ökad energi
  • Packad med antioxidanter
  • Främjar konditionen och matsmältningen
Trots att vi var väldigt skeptiska ville vi ta reda på om denna produkt verkligen kunde göra allt det som påstods. Majoriteten av framgångsberättelserna talade om att kombinera African Mango med en tarmrensningsprodukt för att uppnå maximal viktminskning. Idén bakom att kombinera produkterna är att medan African Mango främjar viktnedgång och ökar energi; minskar tarmrensningen upptaget av stärkelse, och därmed antalet upptagna kolhydrater, vilket leder till en dramatisk minskning av kaloriintaget.

Det här påstod MetaBurn på sin hemsida:

  • Minskar upptaget av kolhydrater
  • 100% naturligt och helt utan biverkningar
  • Minskar gasighet och uppblåsthet
  • Optimerar ämnesomsättningen
Precis som med MetaBurn erbjuds produkten MetaBurn med ett gratisprov och en nöjdhetsgaranti.

Att sätta African Mango och MetaBurn på prov

Både African Mango och MetaBurn ankom 4 dagar efter att jag hade beställt gratisproverna online.

Testet: En 4 veckors kombodiet med African Mango och MetaBurn
  1. Ta en African Mango tablett om dagen (på morgonen)
  2. Ta en MetaBurn tablett om dagen (på kvällen)

Mina resultat

Första veckan:

Efter att ha använt båda produkterna i en vecka var jag förvånad över de dramatiska resultaten. Jag hade mycket mer energi och jag var inte ens hungrig. En välkommen biverkning av African Mango dieten är att den minskar aptiten.

Helt ärligt mådde jag toppen.

Bäst av allt, jag ändrade inte någon del av min dagliga rutin. På dag 7 ställde jag mig på vågen och jag kunde inte tro mina ögon, jag hade gått ner 2 kg. Men jag var fortfarande inte övertygad eftersom det sägs att man kan bli av med mycket vätskevikt i början av alla dieter. Jag ville vänta och se resultaten under kommande veckor. Men det såg verkligen ljust ut! Jag vägde nu under 57 kg för första gången på flera år!

Andra veckan:


Efter att ha använt båda tillskott i två veckor, inledde jag denna vecka med ännu mer energi, och sov bättre än jag hade gjort förr. Jag vaknade inte längre mitt och natten och låg rastlös eftersom min kropp faktiskt kunde slappna av (jag tror att detta var ett resultat av att bli av med alla gifter). Jag hade dessutom gått ner ytterligare 3 kg, vilket gav en otrolig total på 5 kg i viktminskning på bara två veckor. Jag måste erkänna att jag börjar tro att den här dieten är mer än bara en fluga.

Tredje veckan:

Efter 3 veckor är alla mina tvivel bortblåsta! Jag har gått ner 2 storlekar efter att ha gått ner ytterligare 2 kg. Och jag har fortfarande massor av energi. Ganska ofta brukar man börja gå på ångor under den tredje veckan av en diet. Men med African Mango och MetaBurn gick mina energinivåer inte ner, istället låg de på en stadig nivå under hela dagarna. Jag behöver inte sova en stund kring klockan 3 längre! Jag har också lagt märke till att min mage smälter maten mycket bättre. Ingen uppblåsthet eller gas efter att jag ätit.

Fjärde veckan:

Efter den fjärde veckan var det slutliga resultatet chockerande. Jag hade gått ner smått otroliga 9 kg sedan jag började med African Mango och MetaBurn! Nu ångrar alla på Svenska Dagbladet att de inte ställde upp som försökskaniner. När jag använde African Mango och MetaBurn under den fjärde veckan gick jag ner ytterligare 2 kg. Resultaten är genomgående! Men om jag ska vara helt ärlig hade jag inte mycket mer att gå ner. Jag kommer att fortsätta att använda African Mango framöver eftersom det har så många antioxidanter och vitaminer som får min hy att se fantastisk ut.

Jag är jättenöjd med resultaten.

Jag gick ner 9 kg på 4 veckor, ingen särskild kosthållning, ingen intensiv träning.
Sammanfattningsvis, om du är lite tveksam gällande den här dieten behöver du prova den själv; med vårt eget test som grund kan vi säga att resultaten är riktiga. Vi på Svenska Dagbladet hade inledningsvis en del tvivel, men vi omvändes snabbt. Efter att ha genomfört vår egen studie kan vi glatt konstatera att folk verkligen lyckas med denna diet.

Du kan nå ditt viktminskningsmål med African Mango och MetaBurn.

Nellie Karlsson
Källa: http://svenskaveckobladet.com/halsa/mest-populara-dieter/index.php?t202id=3131&t202kw=b4-cpc 

Nu till mig och mina tankar..
Vad tycker ni om sånt här? Är ni som mig - Jag vet att bra träning, TID, kosthållning och mål är det rätta att förlora vikt på! Jag har gjort det! Och jag har under 2,5 graviditer gått upp igen! Nu LÄNGTAR jag tills Tilde/Albin är ute så jag får börja igen! Ändå FALLER jag PLADASK för dessa dieter - Hur man går ner SNABBT, Lchf och GI och pulver o allt vad det är! Jag kör på allt fast jag vet...

Tar fettet över min hjärnverksamhet?

Vad har ni provat? Vad funkar för er?

Kenth - Min egen tränarguru - Han funkar för mig! Hans pepp, hans kunskap och hans sätt att sätta upp tråning åt mig - Ändå faller jag och hoppar på sånt här då och då! Jag gör det med full glädje också. Inte sörjer jag att det inte funkar heller!


Kommentarer
Postat av: Lisa

hej!

Jag är precis som du. Vill ha resultat snabbt och detta lät jättebra! Men när jag googlade på Nellie Karlsson på SvD, så finns där ingen... Kanske detta inte riktigt fungerar heller..

Vi kanske får hålla oss till det där med ta oss tid, äta bra, motionera och så=)

Lycka till!

/Lisa

2012-03-10 @ 13:50:30
URL: http://mitt-barn.blogpot.com
Postat av: tina

Hej! Jag har nu gått på den blåsningen och beställt provpaketen som skulle kosta ynka 40kr tillsammans. Hitills har jag bara fått en av burkarna, och när jag kollade mitt konto igår så upptäcker jag att företaget har gjort två extra transanktioner från mitt konto på totalt 1300kr. Har spärrat mitt kort nu och kommer även att göra en polisanmälan på detta.

2012-03-13 @ 08:54:46
Postat av: Jeanette

Va? Men vad fruktansvärt!! Jag lägger upp kommentarerna i ett inlägg här i bloggen! Tack för att du delade detta!! Annars hade jag också gått på denna nit bara jag fött och ammat klart! Jag söker alltid genvägar till viktmedgång fast jag vet att träning och god kost som gäller..

2012-03-13 @ 11:58:39
URL: http://himmelsktfantastiskt.blogg.se/
Postat av: Ett litet tips...

Läs de finstilta!



Information om automatiska leveranser: Genom att beställa idag får du 30 dagars förbrukning av MetaBurn till en kostnad av endast 19.90 kr , inklusive frakt- och administrationskostnader. Om du vill avbeställa fortsatta leveranser var 30:e dag av 1 månads förbrukning av MetaBurn till en kostnad av 603.90 kr plus frakt- och administrationskostnader 19.90 kr kan du inom 17 dagar från dagens datum avbryta ditt automatiska abonnemang. Ring +46-770791826 om du vill avbryta ditt abonnemang. Mer information finns på extrememetaburn.com/sw. Observera att alla avgifter anges i valutan USD. Denna transaktion kommer att visa på ditt kontoutdrag som advmetabilling.com.

2012-03-15 @ 15:10:44
Postat av: Jeanette

Tack! Jag tänkte titta på detta i helgen.

2012-03-15 @ 17:40:57
URL: http://himmelsktfantastiskt.blogg.se/
Postat av: LittleDee

Till Tina. Jag har åxå gått på det och det är ett skämt!!! Blev helt galen när jag förstod att de hade dragit pengar från mitt konto (1300:-) Ja det är stöld om du frågar mig, så jäkla obehagligt. Har du gjort en anmälan och vad har hänt? Jag har fått produkterna denna veckan efter att ha väntat sen 21 feb, och har ringt och pratat med dem "in rage" sagt upp mitt abg osv. Men för att få tillbaka pengarna så måste man ringa igen och få ett sk RMA nummer för att kunna skicka tillbaka och få sina pengar (om man någonsin får dem tillbaka!) Detta är såklart ett utstuderat sätt för att LURA FOLK. Telefonsamtalet som var på engelska på en dålig lina är inte lätt att hålla om man inte är jätte säker på engelska. Jag gav inte upp, tjejen jag först pratade med stod på sig och sa att det inte var möjligt och att jag hade ringt dem för sent. Jag märkte väl att hon läste efter ett "manus" jag var inte den första upprörda kunden. Tillslut krävde att få prata med deras manager, vilket såklart inte var möjligt, men jag sa att jag kunde vänta och tillslut fick jag prata med managern som också stod på sig ett tag, men efter att ha spenderat 25 min i samtal så fick jag ett ok på att jag skulle få mina pengar tillbaka...men först när jag fått produkterna så skulle jag ringa tillbaka!! Nu fattas bara att jag måste ringa dem igen och det tar emot och jag funderar på det här med polisanmälan. Tacksam för svar.

2012-03-17 @ 11:43:52
Postat av: Sara

Nej, tyvärr finns inga mirakelkurer. Jag skulle också önska att det gjorde det, det skulle jag med mina dryga 10 kg övervikt och nätsintill träningsfobi verkligen behöva.

Men jag gjorde precis som Lisa. Jag googlade. En sökning på "Nellie Karlsson svenska dagbladet" gav inga träffar - utom den här bloggen.

Dessutom ser inte fotot på "Nellie Karlsson" på Svenska hälsonyheters sida ut som en svensk journalist, hon är alldeles för stylad och ser ut som att hon skulle platsa bättre på t.ex. CNN



Låter det för bra för att vara sant är det ofta det, tyvärr.

2012-03-26 @ 11:35:16
Postat av: Lennart

Men sist men inte minst hälften av dom som ringer hamnar hemma hos mig vilket är jäkligt irriterande

2012-03-26 @ 12:55:04
Postat av: Maria

Tur att man sökte på den där Elsa Andersen på Facebook och Nellie Karlsson på google och insåg att det är en bluff. Tyckte också att fotona såg konstiga ut.

2012-03-26 @ 16:11:57
Postat av: Caroline

Det är en bluff också .. Och jag puckot gick rakt in i det .. Snarare 5000 dom lurat mig på .. Förjävligt !! Så vad ni än gör .. Bli inte lurade .. Förmodligen har även dennas något samband med dom .. !! Det är lurendrejjeri o mina pengar kommer jag aldrig att få tillbaka .. Pengar som man jobbar och sliter för .. Dom kan ta jävla metAburn mango skit o stoppa upp i röven !!

2012-03-27 @ 13:40:44
Postat av: Jeanette

Tack för att ni kommenterar detta inlägg! Hade så väl kunnat vara jag! Jag blir er skull så ledsen att ni råkat ut för dom här! Hade jag inte varit gravid hade jag provat. Inte läst de finstilta utan bara beställt. Det är jag ganska säker på.



Jag vet att träning och god kost är det ända rätta men..

2012-03-27 @ 23:22:10
URL: http://himmelsktfantastiskt.blogg.se/
Postat av: Nina

Hej.

Jag gjorde samma sak. Beställde burkarna och väntade...hade precis gett upp hoppet om att dom skulle komma när dom damp ner i brevlådan igår efter 3 veckor. Dom är smarta. Man har 15 dagar på sig att säga upp abbonemanget om att få 2 burkar i månaden till priset av 1300 kr och dom skickade ut grejerna först efter 3 veckor. Allt för att man inte skall hinna säga upp abbonemanget på utsatt tid.Men tur för mig att dom inte hunnit dra 1300 kr än. Nu har jag spärrat kortet och mailat företaget om att dom skall avsluta abbonemanget. Hoppas att ni som blivit drabbade får era pengar tillbaka.

Mvh Nina

2012-03-30 @ 09:41:08
Postat av: Anonym

Hej.

Jag gjorde samma sak. Beställde burkarna och väntade...hade precis gett upp hoppet om att dom skulle komma när dom damp ner i brevlådan igår efter 3 veckor. Dom är smarta. Man har 15 dagar på sig att säga upp abbonemanget om att få 2 burkar i månaden till priset av 1300 kr och dom skickade ut grejerna först efter 3 veckor. Allt för att man inte skall hinna säga upp abbonemanget på utsatt tid.Men tur för mig att dom inte hunnit dra 1300 kr än. Nu har jag spärrat kortet och mailat företaget om att dom skall avsluta abbonemanget. Hoppas att ni som blivit drabbade får era pengar tillbaka.

Mvh Nina

2012-03-30 @ 11:18:21
Postat av: Anneli

Hej!

Är det någon som har mailsdressen till detta lur företag skulle jag bli tacksam om ni ville lägga upp den här. Så kan jag säga upp mitt oönskade abomemang. :o(

Tacksam för hjälp.

Mvh. Anneli.

2012-03-30 @ 12:52:36
URL: http://himmelsktfantastiskt.blogg.se/
Postat av: eva

fick du några adresser?

2012-03-30 @ 17:08:01
Postat av: Jeanette

Anneli

Jag har ingen mailaderss till dom om det inte står i inlägget. Jag kopierade fr dom. Bloggar via IPhone oftast och det är lättare att se via datan.



Detta företag måste ju vara anmälda flera gånger om. Är det nån som anmält och fått hjälp som vill ge bra råd till andra som blivit drabbade?



2012-03-30 @ 21:10:12
URL: http://himmelsktfantastiskt.blogg.se/
Postat av: Nina

[email protected] är adressen

2012-03-31 @ 18:47:51
Postat av: Anusha

Har självklart också hamnat i detta! Dock har ingen dragit av något extra från mitt konto, fick dessa tabletter i veckan och beställde dom den 12 mars. Nu blir jag orolig över att de kommer dra av dessa pengar. Ringde direkt efter att jag beställt för att säga upp abonnemanget! Så jag kan ha tur.... Är det någon som testat tabletterna än då?

2012-03-31 @ 22:49:56
Postat av: Grodan

Är det någon som lyckats få tillbaka sina pengar? De sägare att man får det om man returnerar paketen och skriver på 177 siffror man får av dem... men fungerar det?

2012-04-11 @ 16:49:28
Postat av: Camilla

Jag gick tyvär på denna skiten, har väntat och väntat men det kommer ju aldig i posten ? Men efter att ha läst detta ska jag ringa direkt och avbryta abbonemang saken !

Inte för att jag har några pengar på kortet dom kan sno men tänker ju dock inte låta dom försöka !

2012-04-25 @ 19:08:34
Postat av: Camilla

Men har någon numret till både Metabrun saken och African mango skitet ?

Skulle gärna vilja avsluta abonnemanget på båda..

2012-04-25 @ 19:20:49
Postat av: Maggan

Hej alla!

Jag har också gått på detta - var dum att inte kolla upp Nellie Karlsson INNAN jag beställde. Har faktiskt fått 2 burkar MetaBurn och 2 burkar African Mango men har betalat fullt pris för båda leveranserna.



De debiterade först 19.90+19.90 vilket var kostnaden för en månads test. 16 dagar senare debiterade de mellanskillnaden mellan fullt pris och det rabatterade priset. Detta är ju inte OK eftersom man skulle få de första 30 dagarna för endast fraktkostnaden.

Ytterligare 13 dagar senare debiterades fullt pris för omgång nummer 2. Strax därpå damp andra omgången burkar ner i brevlådan.



Jag gick tillbaka till beställningsdokumenten som jag sparat för att kontakta dem. Det visade sig att länken till kundsupporten inte fungerade. Den gick till en helt annan webbsida! Dessutom fanns ett telefonnummer som jag provade med. Där svarade en stackars tjej att hon fått flera samtal angående African Mango men att hon inte hade något med det att göra. Det var en vanlig privatpersons telefonnummer!



När jag till slut hittade en mailadress och skrev för att få korrigerat de felaktiga debiteringarna hävdade de att de gjort rätt. Att om man inte hade hört av sig inom 17 dagar skulle full betalning ske. Så står det INTE i erbjudandet!

Mailadressen jag använde mig av var denna: [email protected] De svarade i alla fall och sa att jag skall ringa kundtjänst för att se om jag kan få tillbaka några pengar. Numren de skickade mig: 46 101 99 25 64 samt 46 770 79 18 26

Jag har inte provat att ringa någon utav dem ännu så jag vet inte om de fungerar.



Jag har betalat totalt 2400 Kr. och känner mig grundlurad. Tabletterna funkar ju inte! Normalt sett går inte jag på såna här "underkurer" men det kändes seriöst i och med att Svenska Dagbladet hade skrivit om det och dessutom testats av en av deras anställda. Hur dum får man bli??!!



Jag vill uppmärksamma alla på att det finns ett nytt erbjudande ute nu. Det ser exakt likadant ut, till och med samma kommentarer som tidigare fast med nyare datum. Skillnaden denna gång är att produkterna heter COREXIN och LIFE DETOX. Antar att det är samma upplägg.... Suck!

2012-05-08 @ 13:32:18
Postat av: Maggan

Hej igen!

En sak till: om man googlar på namnet som står på kontoutdraget får man fram massor med klagomål från USA. Det är alltså inte bara i Sverige som de tjänar sina pengar.



Jag testade både med advmetabill8552562876 och extmangobill8885920238. Hur många som helst har blivit lurade!

2012-05-08 @ 14:21:52
Postat av: Laila

Vilken tur att jag läste alla era inlägg för jag hade säkerligen kunnat gått på det här i och med att det verkade så seriöst. Fy va arg jag blir!!!

2012-05-20 @ 21:33:36
URL: http://lamarisblogg.blogg.se/
Postat av: Bozena Eriksson

Hej

Jag har ätit Afrikansk mango och MetaBurn nu några veckor , 2 tab( 1 av varje) på morgonen och 2 på kvällen men tyvärr inte gick ner i vikt; försöker äta rätt men kanske blev fel ändå. Jag ska fortsätta äta dem lite till och se om det blir någon resultat./bozena

2012-06-18 @ 11:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0